Nyhedsbrev
Ring mig op!

Fra
Til
Time range is not valid

Producenter /Mærker

Information

Nyheder

Den sunde arbejdsstation

Der er mange måder, hvorpå du kan gøre din arbejdsplads mere sund. Én måde er, at omgive sig med møbler, der er ergonomisk korrekte eller på anden vis opfordrer til en sundere hverdag.

Du forbrænder ca. 40 kcal mere i timen, hvis du står op end hvis du sidder ned. Det svarer - hvis du går fra at sidde ned hele dagen til at stå op hele dagen - til, at du løber 7 marathoner ekstra hvert år! Selvfølgelig er det ikke alle, der går fra udelukkende at sidde ned til udelukkende at stå op, men det er et godt billede på, hvor meget der kan være at hente blot ved at rejse sig ved sit hæve-/sænkebord.

Her giver vi dig 6 tips til, hvordan du kan få mere sundhed ind i din hverdag.

  1. Rejs dig ved dit hæve-/sænkebord. Du forbrænder flere kalorier og får samtidig varieret din arbejdsstilling, hvis du arbejder ved et hæve-/sænkebord.

  2. Brug vores intuitive betjeningspanel. Betjeningspanelet passer til vores Linak-stel og tilkobles via bluetooth til din mobil, så du kan kontrollere dit hæve-/sænkebord over din smartphone. I appen kan du indstille dine foretrukne højder samt indstille den til, at minde dig om, når det er tid til at rejse dig op. Det gør det så nemt at skifte arbejdsstilling, at der ikke er undskyldninger for at sidde ned en hel arbejdsdag længere!

  3. Spis frugt. Frugt fungerer som et sundt mellemmåltid i stedet for slik, chokolade og kage. Frugt kan give dig et skud ekstra energi før eller efter frokost.

  4. Indstil din arbejdsstation korrekt. Ved at tilpasse dit bord og stol kan du forebygge smerte i skuldre, nakke mv. Vi har mange forskellige typer kontorstole, som på hver sin måde egner sig til forskellige typer arbejde. Læs vores guide til valg af den korrekte kontorstol, hvis du ønsker at vide mere herom.

  5. Gå en tur, mens du taler i telefon. Det er godt at variere sin arbejdsstilling, og ved at gå en tur hver gang du taler i telefon, får du noget bevægelse ind i din arbejdsdag. Dette kan også gøres ved at printe til et andet lokale end det, du sidder i.

  6. Tal med kollegaer i stedet for at sende mails. Nogle gange er det nemmere bare at sende en mail ned i den anden ende af huset, men at rejse sig op og fysisk gå ned og tale sammen kan give en sund pause, hvor man får bevæget sig og talt med et andet menneske.

En kort pause én gang i timen gør din arbejdsdag sundere, giver dig et afbræk og kan være med til at optimere din arbejdsproces.
Ring til os på på 71 45 60 00, hvis du vil have en snak om, hvordan vi kan hjælpe dit kontor til bedre møbler med mere fokus på sundheden.

Se eksempler på komplette arbejdsstationer her