Nyhedsbrev

Husker du at benytte dig af hæve-/sænke funktionen i dit skrivebord?

Jeg vil gerne fortælle dig om en lille opsang, jeg har fået. Vi havde besøg af vores svenske producent af elektriske hæve-/sænkestel. Han var efter mig for ikke at bruge hæve-/sænke funktionen i mit bord ofte nok.

Det fik mig til at lave lidt research og finde nogle facts og gode råd om at stå op i løbet af dagen.

De kommer her:

Når du står op og arbejder, forbrænder du meget mere, end når du sidder ned. Faktisk kan du, hvis du står op ca. 3 timer om dagen, tabe dig ca. 0,5 kg. pr. uge!

Jeg vil forsøge at indføre disse gode vaner i min hverdag. Punkterne herunder er nogle at de ting, jeg vil forsøge at overholde. Hermed også en opfordring til, at du samt dine kolleger hopper med på idéen.

  • Stå op 15 min. hver time.
  • Stå op eller gå rundt under telefonsamtaler.
  • Stå op efter frokost. Det er specielt godt for blodomløbet og fordøjelsen.
  • Hæv bordet, inden du går hjem, så du kan starte næste dag med at stå op.

Det hele løber op, og stofskiftet og forbrændingen vil stige, samtidig med at risikoen for hjerte-kar sygdomme og diabetes (type 2) vil minimeres. Mind hinanden om at stå op i løbet af dagen og skab sammen en sundere hverdag på kontoret. Tips til at stå rigtigt. Fordel vægten lige på begge ben og pas på med at overstrække dine knæ. Rank ryggen og hvil dine underarme på bordpladen. Du mindsker belastningen af dine skuldre, nakke og arme ved at arbejde med tastatur og mus tæt på kroppen. Har I endnu ikke hæve-/sænkeborde på kontoret, så kontakt os på nedenstående mail eller telefon til en uforpligtende snak og måske et tilbud på ergonomiske kontormøbler. Se vores nye sortiment af hæve-/sænkeborde. Se vores brugte sortiment af hæve-/sænkeborde.